Verhuizen vanuit het buitenland
Verhuist u vanuit het buitenland naar Zaltbommel? Heeft u al eerder in Nederland gewoond en verblijft u het komende half jaar minimaal 4 maanden in Nederland? Dan schrijft u zich binnen 5 dagen na aankomst persoonlijk in bij de gemeente.
Let op: U maakt hiervoor telefonisch een afspraak via telefoonnummer 140418.
Heeft u een partner en/of kinderen die ook ingeschreven moeten worden, dan moeten zij met u meekomen. U wordt dan ingeschreven in de Basisregistratie Personen (BRP).
Meenemen
- geldig legitimatiebewijs van iedere persoon die ingeschreven wordt (deze personen moeten allen bij de afspraak aanwezig zijn)
- bewijs van uitschrijving (dit is alleen nodig als u uit België, Aruba of de Nederlandse Antillen komt)
- recente huur- of koopovereenkomst van uw woning of toestemming van de hoofdbewoner (PDF, 151.8 kB) bij wie u gaat inwonen
- originele documenten uit het buitenland van uzelf en van uw kinderen, bijvoorbeeld geboorteakte, huwelijksakte, echtscheidingsakte. Het kan voorkomen dat aan u extra informatie en bewijsstukken worden gevraagd. Documenten uit het buitenland moeten gelegaliseerd worden. Er zijn uitzonderingen, kijk voor meer informatie op Nederlandwereldwijd.nl (Deze link gaat naar een externe website)
- voor het verkrijgen van de juiste formulieren, aanvullende informatie en het maken van een afspraak kunt u contact opnemen met het team Burgerzaken, telefoonnummer 14 0418
Kosten
Er zijn geen kosten verbonden aan het melden van een verhuizing.
Verblijf korter dan 4 maanden
Verblijft u het komende half jaar korter dan 4 maanden in Nederland, dan kunt u zich inschrijven bij een gemeente met een RNI (Register Niet Ingezetenen)-loket. Op de www.nederlandwereldwijd.nl (Deze link gaat naar een externe website) leest u hoe u dit kunt doen.