Legalisatie handtekening
Als u moet bewijzen dat uw handtekening op een document echt van u is, kunt u die laten legaliseren. U zet dan bij de gemeente uw handtekening op het document. De gemeente bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.
Legalisatie handtekening nodig bij Garantverklaring
Om een visum te krijgen, hebben niet-Europeanen die kort in Nederland willen verblijven een Garantverklaring nodig. Bij een Garantverklaring is ook een legalisatie van de handtekening nodig. Met een garantverklaring geeft u aan dat u garant staat voor de buitenlandse bezoeker die u uitnodigt. De garantverklaring is maximaal 3 maanden geldig. Alle informatie over garantstelling vindt u op de website van de IND (Deze link gaat naar een externe website).
Afspraak maken
Voor het legaliseren van uw handtekening maakt u een afspraak:
Meenemen
- het document dat gelegaliseerd moet worden
- geldig legitimatiebewijs
- getrouwd of geregistreerd partnerschap? Voor een Garantstelling moet uw partner dan ook aanwezig zijn.
- bankpas of contant geld
Kosten
De kosten voor het legaliseren van uw handtekening zijn € 9,00.