Cliëntenraad Sociaal Domein Bommelerwaard
De gemeente Zaltbommel en Maasdriel vinden het belangrijk dat iedereen kan meedoen in onze samenleving. Ongeacht leeftijd, gezondheid, inkomen of opleiding. Niet iedereen kan zichzelf redden of heeft iemand in de buurt die kan helpen. Daarom hebben we extra zorg voor inwoners die in een kwetsbare positie zitten.
De Cliëntenraad Sociaal Domein Bommelerwaard bewaakt of er ook echt extra zorg is voor kwetsbare inwoners. De raad is onafhankelijk en is er voor alle inwoners van de gemeente Maasdriel en Zaltbommel. De cliëntenraad is uw link naar de gemeente en het beleid. De cliëntenraad kijkt naar waar cliënten echt mee geholpen zijn.
Een klacht over een bestuurder, ambtenaar of afdeling lost de cliëntenraad niet op. Hiervoor moet u een klacht indienen bij de gemeente.
De cliëntenraad komt graag met u in contact
Ontvangt u via de gemeente hulp op het gebied van welzijn, zorg, wonen en inkomen? De cliëntenraad hoort graag uw ervaringen.
Vragen die de raad aan u stelt zijn bijvoorbeeld:
- Hoe verliep uw WMO-aanvraag? Bijvoorbeeld voor huishoudelijke hulp of andere WMO-voorzieningen
- Hoe verliep uw contact met jeugdhulp bij zorgen of problemen?
- Hoe verliep uw aanvraag van bijstand bij Werkzaak?
- Hoe vindt u de weg binnen de organisaties, websites en regelgeving?
Over dit soort vragen gaat de Cliëntenraad Bommelerwaard graag met u als cliënt in gesprek. De cliëntenraad is benaderbaar, zoekt actief cliënten op en maakt adviezen voor ons, de gemeente. Dat doet de raad gevraagd en ongevraagd.
Leden cliëntenraad Sociaal Domein Bommelerwaard
De cliëntenraad kan uit 11 leden bestaan. Het zijn allemaal mensen die ervaring hebben met de zorg en hulpverlening. Daardoor kunnen zij goed over deze onderwerpen meedenken en adviseren. Leden van de cliëntenraad Bommelerwaard zitten ook in 2 andere cliëntenraden, namelijk de Cliëntenraad van Reinier van Arkel, en Cliëntenraad van Werkzaak Rivierenland. De Cliëntenraad Sociaal Domein Bommelerwaard is onafhankelijk en benoemd door het college van burgemeester en wethouders.
Dit zijn de leden van de cliëntenraad:
- Mieke Boas (voorzitter)
- Petra van de Laarschot (secretaris)
- Jeanne van Oers
- Wiel Peeters
- Chris Reindertsen
- Marieke Vermeulen
- Petrine Westland
- Eli Ahmadi
- Elly van Loon
- Hans Lindeman
- Reno van Dael
Vergaderingen
U bent van harte welkom om bij een vergadering van de cliëntenraad aanwezig te zijn.
Wilt u een vergadering bijwonen? Stuur ze dan een e-mail naar info@clientenraadbommelerwaard.nl met als onderwerp: bijwonen vergadering.
U kunt meeluisteren en voor of na de vergadering uw vragen, tips of verbeterpunten bespreken met de leden van de cliëntenraad.
Vergaderschema van de cliëntenraad in 2024
Ze houden 10 vergaderingen per jaar.
De vergaderingen vinden plaats op maandagavond, van 19.30 tot 21.30 uur bij de Leyenstein in Kerkdriel.
- 22 januari
- 19 februari
- 18 maart
- 15 april
- 27 mei
- 17 juni
- 16 september
- 21 oktober
- 18 november
- 16 december
Adviezen en Jaarverslag
De adviezen die de cliëntenraad geeft gaan alleen over het beleid van de gemeente. Het zijn voorstellen om het beleid te verbeteren. Op hun website vindt u de laatste adviezen (Deze link gaat naar een externe website).
Binnenlopen bij het Adviesplein
Eind maart wordt het eerste Adviesplein in Maasdriel geopend. Een plek waar u gemakkelijk binnen kunt lopen voor een praatje en/of voor een vraag over welzijn, zorg, wonen en inkomen. Meer informatie vindt u op Adviesplein Maasdriel (Deze link gaat naar een externe website).
Contactgegevens cliëntenraad
- e-mail: info@clientenraadbommelerwaard.nl
- website: clientenraadbommelerwaard.nl (Deze link gaat naar een externe website)
- post: Gemeente Maasdriel, ter attentie van Cliëntenraad Sociaal Domein Bommelerwaard, Postbus 10.000, 5330 GA Kerkdriel